Avatar

markora

03.11.2017 23:48:43

Volkswagen Golf on meie teedel üsna levinud auto. Vähem levinud on aga selle vanemad versioonid, eriti esimese põlvkonna Golf. Auto mis peamiselt jõudis Eestisse 1990-te aastate alguses, kui seljataga pikk tööpõli Lääne-Euroopas. Kuid seda erilisem on Golf I praegu. Nii on Ranneti Golf auto, mis püüab nii Volkswageni fännide kui autohuviliste pilke.

Volkswagen Golf I GTI mootoriga.

Mootor on lisatud hiljem ja pärineb Golf II-lt. Silmatorkavad veljed mis originaalis 6,5 on nüüd 8,5 tolli laiad – tegu originaalvelgede laiendatud versiooniga. Samuti on saanud teise disaini tiivaääred, et veljed ja rehvid ära mahuks. Mootoriks hetkel 8V, 79kW, Golf 2 vanatüübi mootor, tulevikus plaanis vahetada turbomootori vastu.

Kuidas jõudsid selle autoni?

Tahtsin autot mis erineks. Esimese põlvkonna VW Golfi disain meeldis – väike ja kandilise kujuga. Sobis see et saan ise teha ja õppida, et oleks midagi muud tagaveoliste BMW-dele vahelduseks, mida on tuuningautode hulgas küllaga. Konkreetset autot nägin kuulutuses, läksin kohale teadmisega et ostan ära, ja nii ka läks.

Mis teeb selle auto eriliseks?

Pole halli massi pill, pigem on auto tehtud oma visiooni järgi, paar asja veel plaanis ehitada. Tulihingeliseks VW fänniks end ei pea, kõik autod on huvitavad, mille omanikul huvitav lugu ja seos autoga.

Mis on varustuses tähelepanuväärset ja millest tunned puudust?

Varustuse osas auto üsna algupärane, vaid kompuuter peal, mis näitab keskmine küttekulu ja muud sarnast infot.

Millest puudust tunned?

Ehk konditsioneerist, et suvised sõidud mõnusamad oleks. Sellega on plaanis tegeleda kui mootor uue vastu vahetatud.

Mida põnevat on juhtunud?

Automüüjaga suhtlen endiselt, mis on ehk tähelepanuvääriv. Ta on aidanud nõuga auto senisel arendamisel, ning suhtleme ka praegu. Ette on tulnud ka väiksemaid rikkeid. Eelmisel aastal Stance Est ürituselt tulles sai rattalaagri tööleping otsa, samuti olen pooltelje otste purunemise läbielanud tee peal olles. Kuid see käib sellise auto omamise juurde. Ka see on positiivne, et autot vaadatakse ning vanemad inimesed on tulnud juttu ajama, kellel selline auto olnud. Ka Motoshow´l olen osalenud, kuid üritustel osalemine pole olnud auto omamise eesmärk, peamine on enda jaoks ehitamise protsess.

Edasised plaanid.

Turbomootor on järgmine, turvapuur ja pidurite edasiarendamine, ülevärvimine – ise ehitamisel ka selline nn eneseületamise aspekt auto arendamisel juures.

Mida peaks jälgima, kui keegi soovib osta samasugust autot?

Kere tüüpkohad – tagasillakinnitused, esiakna alumised nurgad, mootori seisukord. Tegu vana autoga, ning liigub neid Eestis üsna vähe, siiski üks on praegu müügis

Kui samasugust autot märkad, kas läheb silm peale?

Ikka- olen näinud ka näiteks ühte originaalseisus Golf 1-te Tartumaal.