Avatar

markora

04.11.2017 18:01:04

Oma varasemas autohoolduse loos lubasime järgmisena kirjutada auto välimuse säravana hoidmisest. Värvipinna hooldus ei vaja pikka väljaõpet ega suuri kulutusi. Vajalik on vaid aeg, auto pesuks sobivad ruumid ja tahe autoga tegeleda.

Esmane samm on auto põhjalik pesu, koos pigiplekkide eemaldamisega ja kuivatusega. Alustuseks on oluline, et auto oleks puhas. Korralik leotusainega pesu koos pigieemalduse ja põhjaliku kuivatusega on vajalik, et alustada vahatamisega. Paljud teevad ka värvi puhastuse läbi kasutades spetsiaalset auto värvi hoolduse savi, kuid selle kasutamine nõuab vilumust ja oskusi, et vältida kriimustusi.

Koht

Sobib garaaž kus piisavalt valgust ja seda kindlasti ka auto külgede jaoks. Kui ruumid on pigem ebaühtlase valgusega, ning võimalik kasutada remonttöödel levinud statiivil prozektorit, mida saab ruumis liigutada, oleks selle kasutamine soovitatav. Nii saab vältida olukorda, et näiteks auto esimene pool on hästi valgustatud ja töö tuleb korrektne, kuid tagaosa hämaras ja pärast tekivad kohad, kuhu vaha halvasti peale kantud.

Paint sealant

Esimese etapina peale kantav „paint sealant” on ehk midagi sellist, mis nime tõttu tundub esmapilgul rohkem autovärvalite töövahend, kui kodukasutajale mõeldud toode. Ka nimetust „vaha” ei saa selle kohta kasutada, sest aine on sünteetiline ega sisalda looduslikku päritolu vahasid. Kuid sellest ei tasu arvata, et tegu oleks ainega, mis kasutamiseks vaid proffidele ja vajab põhjalikku erialast väljaõpet. Pigem sarnaneb selle kasutamine laiatarbe vedelvahale, mida ka supermarketite lettidel leiab. Antud aine on kuni 12 kuud kestva toimega, Eesti oludes jääb aastaringses kasutuses auto puhul see küll lühemaks. Tootjaid on mitmeid ning ka eelistused on kasutajate hulgas erinevad, olenevalt eelistustest ja kogemustest.

Vaha pealekandmine

Vahendid: Chemical Guys Jet Seal paint sealant, vahapadi, mikrofiiberlapp

Vaha peale kandmiseks kasutasime mikrofiiberriidega kaetud käsna, aga sobib ka vahapadi või väiksem lapp. Soovitav on keskenduda ühele keredetailile ja piirkonnale korraga, alustades näiteks katusest või kapotist. Käsnale või lapile 1-2 cm 2 ainet, mis seejärel ringikujuliste liigutustega värvile kanda. Aine kiht peab olema õhuke ja samas katma pinna ühtlaselt, nii tasub hoida pudel käepärast. Kuna tegu on sünteetilise ainega, siis saab seda kanda ka klaasidele. Seda mitte niivõrd läike vaid kaitsekihina mustuse pinnale kleepumise vastu. Aine puhul on ette nähtud 20 minutit kuivamiseks ja pinnaga nakkumiseks, mille järel tuleb see mikrofiiberlapiga läikima hõõruda. Kerepaneelide ja liistude vahele sattunud aine saab eemaldada samuti lapiga, aga see vahend ei jäta soovimatuid plekke, mida võivad mõned laiatarbetootja vahad jätta.