Avatar

T6nu

12.10.2018 09:52:41

2018 hooaja lõpul on sportlik pinge üleval, ning mootorispordile kohaselt pole üllatuste ja ebaõnne eest keegi kaitstud. Seda põnevam on huvilistel jälgida võistlust. Eelolev jutt on pelgalt minu hinnang eelseisva kahe viimase MM etapi kohta.

Kui vaadata eelseisvaid etappid, on seis üsnagi intrigeeriv.
Meenutades hetke punktiseisu ralli liidrite osas:
Thierry Neuville : 189 p
Sebastien Ogier: 182 p
Ott Tänak: 168 p.
Eelseisvate rallidega on võimalik kokku saada maksimaalselt 60 punkti (etapivõit + punktikatse 5p) Järgmisena toimuva Hispaania ralli on ainuke sel aastal sõidetav nn "segatud ralli", kus esimesel päeval sõidetakse kruusal ning järgmised kaks päeva asfaltil. Hispaanias mängivad suurt rolli esimese päeva kruusakatsed sest eeldatavalt ei mängi esimestena startivad ekipaažid reede õhtuks just esimest viiulit. Kindlasti minnakse üksteist "passima" ning sel juhul on suurimad võimalused etapivõit endale saada Ogier´il, kellel on kolmest tiitlipretendendist ka kõige rohkem kogemusi. Samuti on õnneks end liikuma saanud ka Citröen, kes toob rajale ka üheksakordse MM tiitli omaniku Loeb´i ,ning võib ära võtta vajalikud punktid omavahel heitlevate ja MM-i tiitlit ihkavate sõitjate eest. Toyotal sõitval Tänakul on vajalik saada rohkem punkte kui Neuville´l ja Ogier´il ning vaadates kui enesekindel ta hetkel on, siis läheb Tänak kindlasti täispangale. Kaotada ei ole tal enam midagi.

Viimane etapp Austraalias toimub kruusa ja liivakattega teel ka keegi ei soovi minna sinna esimesena- ehk siis punktitabeli liidrina. Igal juhul tuleb närvesööv võidusõit nii fännidele, kui ka sõitjatele endile. Usun, et näeme MM tiitli võitjat alles Austraalias, mis oleks kogu MM ralli karusellile väga suureks plussiks ning hoiaks fännid ja meedia kuni lõpuni pinges.

Minu ennustus on järgmine. MM tiitli võtab Ogier, teiseks jääb paraku Tänak ning sarja selleaastane pikaaegne liider Neuville lükatakse kokkuvõttes kolmandaks


Järgmise aasta koosseisude ennustus

Peale suurima puzzletüki paika saamist Sebastien Ogier´i näol, on hetkeseisuga olemas lepingud ka järgnevatel sõitjatel:
Tänak ( Toyota)
Ogier (Citröen)
Neuville (Hyundai)
Paddon (Hyundai)
Suninen(M-Sport,Ford)
Mikkelsen (Hyundai)

Palju on räägitud Esapekka Lappi siirdumisest Citröeni ridadesse, mida mina isiklikult ei usu- miks peaks talendikas ja eelmise aasta Soome ralli võitja minema Ogier´i kõrvale selgelt teiseks numbriks, kui Toyotas on tal tunduvalt suuremad võimalused etapivõit kätte saada. Ilmselgelt on Tänak Toyota kindel esinumber, aga kogu võistkond ei tööta ainult Tänaku jaoks, mida Citröenis hakatakse kindlasti Ogieri jaoks tegema. Lappi jääb Toyotasse. Ärme unusta, et võistkondade põhiliseks eesmärgiks on võita konstruktorite karikas ja Lappi oleks kõige kindlam mees teise sõitja kohta täitma.
Jari-Matti Latvala ? Selleaastased tulemused ei ole olnud just säravaimad, kuigi hooaja lõpp on olnud juba tunduvalt parem. Lõputult ju ebaõnn ei saa kesta. Seoses Ogier´i liikumisega Citröeni otsib M-sport endale stabiilset esisõitjat ning Latvala oleks selleks just ideaalne. Miks? Esiteks on ta Fordis olnud,ning teab võistkonda. Malcom Wilson on ärimees, ning Latvala toomine esisõitjaks ei oleks minu arvates üllatus.
Craig Breen ? Hetkel on leping Citröeniga ning kuulujuttudes on läbikäinud nii Toyota kui ka Ford. usun ikkagi ,et Breen jääb Citröeni sest nagu juba ennist öeldud on ka Citröenil vaja teist tugevat ja stabiilset sõitjat, kes oleks võimeline tooma võistkonnale punkte peale Ogieri.
Mads Östberg ?Citröeniga sõitev norraka vastu on tuntud huvi sammuti Fordist, ning arvan,et fordis ta 3ndat autot ehk hakkabki Teemu Sunisega jagama.
Dani Sordo ? Hetkel Hyundais autot jagav hispaanlase kohta on olnud infot vähe. Samas peale Citröeni uudist palgata Sebastien Ogier ei oleks võimatu, kui Sordo siirduks Citröeni ridadesse, kus ta on olnud ka varem teiseks numbriks
Elfyn Evans? Jääb Fordi teiseks numbriks.


Škoda R5-tel sõitvad Pontus Tidemand, Kalle Rovanperä ja Jan Kopecky´l on kõigil veel aasta lepingut Škodaga järel, mis tekitab küsimusi, et milleks. Nii Tiidemand kui Rovanperä on noored sõitjad ning milleks Škoda neid hoiab? Arvan, et Škoda võib veel selle aasta lõpupoole teatada uuesti WRC sarjaga liitumisest, sest VW tehnoloogia on ju kõik olemas, ning teatavasti on VW tulemas Hispaanias starti R5 autoga, mis on otseseks konkurendiks Škodale. Milleks Škoda avas eelmisel aastal uue tehase?

Võistkondade kooseisud 2019a.

Toyota:
Tänak
Meeke (uudis ilmus eile)
Lappi

Neljandaks sõitjaks vahelduvalt jaapanlased:
Katsuta,Arai

Ford:
Latvala
Evans
Kolmandaks vahelduvalt
Suninen,Östberg

Citröen:
Ogier
Breen
Sordo ?

Hyundai:
Neuville
Mikkelsen
Paddon

Skoda (Panen viimaseks kuna jutud käivad aga kindlat kinnitus ei tasu
veel ehk ka oodata)
Tidemand
Rovanpera
Kopecky

Elame, Näeme!!!!!