Avatar

T6nu

05.02.2018 18:06:51

Autoentusiastidele ei vaja see sportlikuna paistev sõiduk enam tutvustamist. See on Kia Stinger, mida on alates esimestest internetti lekkinud joonistest pikisilmi oodatud. 2011 aastal esitleti Frankfurti autonäitusel ideeautot, mis rohkem joonisfilmi “Autod” oleks sobinud, kuid lõpptulemus on vägagi nägus. Esiti ei uskunud enamik meist, et see teoks saab. Aga sai. Ja kuidas veel. Korea autotootja on selle, palju Hyunday tehnikat eviva, GT autoga astunud üsna suure sammu suurte ja kiirete maanteekulgurite kõrvale.

Mõõtmetelt jääb see auto Audi A7 ja A5 Sportbacki vahele, kuid kannab võrdlust veel ka BMW 440 Gran Coupega, mida peetakse Stingeri kõige otsesemaks konkurendiks. Ei tea, kas see võib olla seotud Albert Biermanniga? Kes soovib, uurib järgi.
Kia on tõesti suur auto, kuid erinevate abisüsteemidega on manööverdamine lapselikult lihtsaks tehtud. Selle 4.8m pikkuse ja 1.8m laiuse auto küljes asetsevate kaameratega projitseeritakse keskkonsooli peal oleva ekraani peale 360 kraadi vaade. Kes suudab peale selle süsteemi kasutamist veljed äärekivisse ära kraapida, on üdini saamatu juht. Tõsi, meie kliimas tuleks jääda jaanipäeva paiku lumiselt või lörtsiselt teelt tulles ettevaatlikuks sest kaamerad võivad olla määrdunud ja vaateväli häiritud. Aga õnneks meil seda lund ju palju pole.

Kui ka oleks, siis Stinger ilmselt hätta ei jääks. Sest meie õnneks on Euroopa (v.a Inglismaa) turule toodetud autod nelikveolised. Valmistati ka kaheliitriseid, kuid Eestist saab osta õnneks vaid kõige võimsamat, ehk 3.3L V6-t kahe pisikese turboga ülelaetud versiooni. Pole teada, kas väiksemaid meile üldse tulla võiks. Internetiavarustes surfates kiidetakse ka tagaveolist isendit ja seda nii 2.2L R4 ja ühe turboga, kui juba mainitud kõige võimsama, ehk 365 hobujõuga. RWD puhul võiksid autod tulla kolme komplekti rehvidega sest sel autol on võimalik absoluutselt kõik kontrollid maha võtta, ja nii saab tagarehvidest kindlasti kiiresti lahti.

Neliveolise eeliseks on muidugi torque vectoring süsteem, mis suudab kõigi nelja nurga vahel jaotada veojõudu nii, et pidamine ja veojõud oleks maksimaalne. See auto sobib suurepäraselt linna, maakonda ja suurtele kiirteedele. Selline ideaalne kulgur igapäeva sõitudeks. Summutist ei tule suurt lärmi ning naabrid ei pea hommikul Sinu auto käivitamise peale südarit saama. Kes seda soovib, leiab kindlasti tee mõne tuntud tuuningu ettevõtte juurde, kes väljalaset pisut vabamaks teeb. Rahulikuma “möirge” soovijad saavad erinevaid drive mode vahetades sobiva heli ka kõlaritest kätte. Jajah, ma mõtlesin ka alguses, et mida iganes, eks! Kunstlikult tekitatud heli? Milleks? Aga sõites selle autoga mõne päeva, sai selle idee justkui selgemaks. Erinevalt lärmakast BMW juhist ei vaata keegi sulle vildaka pilguga järgi kui kiirendadki ning ei pea su meheau automaatselt väikeseks. Kuid kindlasti vaadatakse järgi, et: “Oot, see oli Kia, mis siit mööda tuhises?” See võtab lihtsalt natuke harjumist, et seedida Kiat, kui millegi muu, kui punktist A punkti B sõitmise autona.

Salongis sees on pikemale mehele veidi ebamugav alguses olla. Kuid kuna istmed on miljonis erinevas suunas liigutatavad, soojenduse ja jahutusega, sain ka mina, 1.99cm pikk mees, seal mõnusalt sõidud sõidetud. Eriti meeldis mulle, et istme küljetugesid sai liigutada kitsamaks kui ees ootasid “põnevamad” kurvid. Kiirusejanu rahuldamise garanteerib Stinger kindlasti. Ja kui satute pikemale teekonnale, on abiks suure ekraaniga navi ning Harmann Kardon helisüsteem. PS! Kui teile see kõlaritest tekitatud heli ei meeldi, siis see on võimalik ka roolinuppudest menüüs liikudes välja lülitada.
Üks mõnusamaid vaateid ongi minu arvates autost seest avanev. See kurvikas küljejoon, mis mõlemast peeglist avaneb- nagu ka Panameral näiteks- on täis seksikust ja särtsakust.

Stingeris on seega palju omadusi, mis teistel autodel olemas on ja veidi ka lisaks, kuid seda oluliselt odavama hinnaga. Piltidel olev isend on täna saadaval 44,900 € eest. Kui hakata sama varustust komplekteerima otsese konkurendi pakutavate kerede peale, tuleks välja käia kindlasti 10,000 € rohkem. Inimesed, kes nüüd mõtlevad, et see raha KIA eest on palju, võiksid korraks rahulikult maha istuda. Eriti kui seda raha endal kohe välja käia pole. Unistades oleme me ju kõik Bentleyde omanikud, aga räägime reaalsusest. Kui oled olukorras, kus Sul ON see raha ja tahad UUT autot, siis julgeksin enda kogemustelt seda soovitada küll. Aga oma silm on kuningas ja ma usun, et mõne aasta möödudes- teades, mis KIA-l veel plaanis on- räägite te kõik teist juttu. Ajad on muutunud. Korea autotootjal ei saa kerge olema, kuid algus on tehtud ja tulevik on helge.