Avatar

markora

02.11.2017 21:44:05

Teise põlvkonna Impreza (margifännide jaoks tuntud kui S-seeria) on olnud üheks lemmikuks rahvaralli harrastajate hulgas. Auto mis on saanud kuulsaks autoralli sarjast omab kindlat renomeed autohuviliste seas ja kunagi jagunes rallihuviliste laar kahe põhilise tegija vahel – Mitsubishi Lancer Evolution ja Subaru Impreza vahel. Nüüd kui aastad on möödunud ja autoralli tipptasemel neid kahte enam ei näe, siis ei tähenda see veel, et auto oleks autohuviliste hulgas unustatud.

Tõmme

„Kontrolli tõmmet” – selline silt oli kunagi gaasiga toimivatel veeboileritel. Tõmme on kahtlemata olemas ka Imprezal. Kiiremad versioonid nagu WRX ja eriti sportlikuks seadistatud WRX STI said lemmikuks neile, kellele oli vaja kiiresti sõitmise autot ja seda mitte tingimata ainult siledal asfaldil. Subaru omapärase häälega boksermootor ja agressiivne disain kandis oma osa radadel välja, kesta all peidus olev sümmeetriline nelikvedu, ning hea väändemomendi ning madala raskuskesemega mootor täitis selle sisuga.

 

Eestis on enim levinud teise põlvkonna Imprezad, mida toodeti vahemikul 2000 kuni 2007. Disain oli selgelt Subaru disainijoont järgiv – tiivalaiendid, raamideta aknad. Võõrana tundusid esituled, mis paljude jaoks samast perioodist pärit Toyota Corollat meenutasid. Kuid nagu meie loo juures on näha, siis oli ka selle vastu rohtu! Tuuningosasid pakuvad paljud ja nii on neist suurim ja tuntuim on Prodrive. Nende edus pole ka midagi imestada – Prodrive oli Subaru ametlik koostööpartner ja nende võistlusautode välja töötamise juures olnud pikalt. Just selle põlvkonna Impreza aeg oli tootja jaoks ralli MM-il üks edukaim.

Mootorivalik

Tavapäraste väikekeskklassi mudelite puhul on baasmootoriks 1.6-liitrine vabalthingav 85kW võimsusega mootor, millest järgmine oli 2-liitrine 92kW võimsusega. Mootor mis oli optimaalne valik neile kes soovisid igapäeva kasutuseks nelikveolist pereautot, selle mootori ja universaalkere kombinatsioonis oli eelistatuim tava-Impreza. Sportlik WRX mudel sai omale 160-kilovatise turbomootori, mis andis sellele toonase aja kohta ehtsa sportauto dünaamika. Välimuses olid erinevad stanged ja spoiler pagasiluugil vihjeks selle kohta, et tegu pole soodsa Jaapani pereautoga. Autohuvilised ei jätnud kasutamata võimalust kohandada välimust enda maitse järgi. Auto mille kiirendus sajani oli alla 6-sekundi polnud veel piisavalt kiire mõne jaoks.

Tekkis huvi?

Kasutatud autode hulgas on Impreza sportversioonid olnud ühed soositumad. Neid on toodetud võrdlemisi palju, kuid suure huvi tõttu ja sihtpärase kasutamise tõttu on nende hulk aina vähenemas ja olemasolevate hulgas tuleb hoolikalt valida. Tegu oli mudeliga, mida pidasid paljud autoralli huvilised, seda kas rahvaralli või sportralli treeningautona. Seetõttu on heas seisukorras auto leidmine keeruline. Mootor, kere, ülekanne – pole just originaalne loetelu, kuid sportliku sõiduviisi harrastades saavad need enim vatti ja seetõttu tasub ära kui nende seisukorrast hea ülevaade. Keredetailide puhul tasub otsida jälgi suurematest avariidest- kui kerge avarii ei pruugi muuta autot kasutuks, siis suure avarii üle elanud autot tasub vältida. Nö käest lastud eksemplarist heas korras isendi saamine võtab märgatavalt raha.

Sinine kiirestisõidu auto

Kindlustanud oma koha autospordi tegijate hulgas on teise põlvkonna Impreza hea valik neile, kes soovivad kiiret ja sportlikku autot. Kiire pühapäeva auto või heaks käe harjutamiseks tuunijale. Kes valib hoolikalt, võib saada endale auto mille väärtus enam ei lange vaid pigem tõuseb. Kuid kindlasti tasub hoida selleks suuremat rahasummat varuks, kui seda mõni liisingu Skoda küsib.