Avatar

markora

04.11.2017 18:31:41

Toyota Corolla on väga hinnatud auto just vastupidavuse ja ökonoomsuse poolest. Eriti populaarseks said Corollad näiteks USA-s just kütusekriisi ajal. Kuid see lugu ei ole ökonoomsest ja praktilisest autost. See lugu räägib Toyota Corolla Levin BZ-R AE111-ist.

Auto ajaloost

Toyota Corolla Levin ja Corolla Trueno olid tootmises aastatel 1972-2000 ning toodeti ainult kahe ja kolmeukselisi kupeekerega, Jaapani siseturule mõeldud autosi. Tänu kohalikele maksudele tehti neid autosid kuni 1.6 liitristena, kuid mootoreid forsseeriti juba tehasest tavapärasemast võimsamaks, et pakkuda suuremat sõidumõnu. Tegelikult on tehnilises mõttes Trueno ja Levin praktiliselt samad autod. Kui esimeste aastate Levin ja Trueno erinesid ninaosas märgatavalt – Trueno oli rohkem tagasihoidlike ja voolavamate joontega ning Levini puhul rõhutati sportlikkust. 80-ndate AE86 keretähist kandvad Levin ja Trueno erinesid peamiselt ainult esitulede poolest- Levin kasutas nö tavatulesid ja Trueno klapptulesid. Ning viimast AE111 keretähist kandvad Levin ja Trueno erinesidki ainult esi ja tagatulede värvi osas- Levinil on esitulede ümber kroom ja Truenol lihtsalt must plastik.

Enda kuulsuse tipu saavutas Levin/Trueno filmiga Initial D, mida peetakse teatud ringkondades endiselt kohustusliku vaatamise hulka kuuluvaks. Kuid kerge, tagaveoline ja jäiga kerega AE86 Trueno on tänase päevani üheks külg-ees sõitjate lemmikuks. Kuigi see auto saavutas enda esialgse populaarsuse just tänu sellele, et tegemist oli ühe odavaima autoga, millega driftimist alustada, siis selle auto mõju ei kao ilmselt veel niipea.

AE111

Levin/Trueno AE111 valmistati aga 90-ndate lõpupoole, kui esiveolised autod tegid igal pool üle maailma võidukäiku. Väike, soodne, esiveoline jaapanlane ei tekita just kuigi palju emotsioone. Ei! LSD, superstrut vedrustuse, muutuva klapiajastusega mootori ja rohkete elektrilisadega auto suudab pakkuda omajagu sõidurõõmu. LSD, superstrut ja Recaro istmeid pakuti ainult BZ-R versioonile. Konkreetsele autole on lisatud veel strutbar (lisaks tehase strutbarile), koonusfilter, lisakellad ja natuke vabam väljalase. Välimuse osas on vahetatud esistange, lisatud küljelaiendid ja tagastange lisa. Sellise välimusega auto puhul ei oskagi midagi ilusamaks teha. Kui välja jätta jäik kere ja veddrustus, siis mugavuse osas ei tule siiski kompromisse teha- autol on alates elektriliselt klapitavatest küljepeeglitest kuni konditsioneerini kõik olemas.

Galerii sellest autost: