Message: Return type of CI_Session_files_driver::open($save_path, $name) should either be compatible with SessionHandlerInterface::open(string $path, string $name): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::close() should either be compatible with SessionHandlerInterface::close(): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::read($session_id) should either be compatible with SessionHandlerInterface::read(string $id): string|false, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::write($session_id, $session_data) should either be compatible with SessionHandlerInterface::write(string $id, string $data): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::destroy($session_id) should either be compatible with SessionHandlerInterface::destroy(string $id): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::gc($maxlifetime) should either be compatible with SessionHandlerInterface::gc(int $max_lifetime): int|false, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Meie lehelt olete saanud lugeda varasemalt juba Ford Mustangist ja Dodge Challengerist. Nende kahe vahel on olnud konkurentsi nii USA-s kui mujal, ning üheks lisandujaks on olnud Chevrolet Camaro. Lisanduja kõlab siin küll kerge ilukirjandusliku liialdusena, sest varasema Mustangi ja Challengeri järel oli Camaro vaid paari aasta võrra hilisem mudel. USA-s oli autokultuuri buum, ning praktiliste sedaanide järel oli suur nõudlus võimsate ja sportlike autode järgi. Camaro oma võimsamate Z28 ja IROC mudelitega on seda niši täitnud ja võib öelda, et igal põlvkonnal on oma austajad. Ka 2009 aastal esitleti. Sarnaselt eelnevatega on neid toodetud juba üsna pikalt. Mudelipõlvkonnad on olnud ajastu nägu nii disainilt kui mootorite valikult. Sarnaselt teistele USA muskelautodele pidi Chevrolet panustama 1980-tel rohkem kütusekulu ja heitmenormidele, kuid neljanda põlvkonna tulekuga 1992 oli arendatud ka V8 mootoreid, mida paljud entusiastid peavad sellisele autole ainuõigeks. Nüüd kui need autod on jõudnud hobiauto staatusesse, siis saab sellega vaid nõustuda.
Selle nädala loos on meil Chevrolet Camaro Z28 aastast 1999. Neljanda põlvkonna Camaro sai lameda esikapoti ja sujuva ning vaid kergelt kumera küljeliini. Mudelivärskendusega lisandus karakterit auto esiosale, mis muutus agressiivsemaks ning suured veljed koos suurte piduriketastega annavad kaasliiklejatele signaali, et tegu pole lihtsalt „all show, no go” autoga. Metalli tooni Camaro omanik Margus kirjutab meile, mismoodi on selle auto saamise lugu ja mis seiklusi on selle autoga ette tulnud.
1) Auto valiku põhjus - mis teeb selle auto teile eriliseks?
Huvi USA autode vastu oli mul juba ammu, alguses oli valikus Camaro ja Corvette, viimasel aga osutus takistuseks tagaistmete puudumine. Ideaalis oleksin küll tahtnud esimese põlvkonna Camarot, aga sellist ei saanud ma endale kahjuks lubada. See auto saigi valitud oma "luksusliku" kahekohalise tagaistme pärast, abiks tuli kindlasti ka 5.7L LS1 mootor ja LSD differ.
2) Kuidas jõudsid selle autoni?
Alguses otsisin sobilikku isendit Eestist, aga kuna valik oli üsna kasin ja kahjuks enamus olid saadaval V6 mootoriga. Seega pidin vaatama natuke kaugemale. Selle auto leidsin ühest Šveitsi müügiportaalist. Auto jõudis Eestisse otseloomulikult reedel, mis muidu oleks olnud igati tore, aga see tähendas seda, et tollitöötajad tahtsid ka kiiresti koju saada, seega sellel imelisel päeval ma autot kätte ei saanudki. Nädal hiljem ilutses auto mul hoovipeal, nii et lõpp hea kõik hea.
3) Kui palju jõudu võiks see auto anda?
Tehase andmetel peaks olema ca 305hp. Kuna autol juba vanust on ja muudatusi, mis võiksid natuke kaasa aidata ,olen teinud ainult sisse- ja väljalaskes, siis loodetavasti sinna kanti see number ka jääb.
4) Kas selle auto ehitamise juures on juhtunud mingeid huvitavaid seiku?
Auto ehitamise juures on olnud pea kõik huvitav, sest enamus on omal käel tehtud ja ükski asi pole kunagi nii lihtsalt läinud kui esialgu tundus. Aga minu jaoks vast kõige huvitavamaks võib pidada seda, kui ma hakkasin auto armatuuri, uksi ja uksepolstreid lõikuma,et ehitada kõlarikaste ja pool uut armatuuri. Kuna ma polnud enne klaaskiuga tegemist teinud, siis olid ees põnevad ajad. Esimesel korral, kui ma vaiku kokku segasin, sai "vist" kõvendit natuke palju, sest natukese aja möödudes hakkas potsikust suitsu tulema. Lõpuks aga sain asja enam-vähem käppa ja vajalikud detailid said tehtud.
5) Kas käid läbi teiste sarnaste auto omanikega?
Ikka käin läbi. Mõnel sõbral ja tuttaval on sarnaseid autosid ja on ka paar suuremat üritust, kus saab sarnaste auto omanikega suhelda. Üheks ürituseks on Tartu külje all peetav iga-aastane F-Body kokkutulek, mis on mõeldud läbi aastate just selle keremudeli autode omanikele ja teiseks kindlasti American Beauty Car Show, kus on võimalik igasuguste erinevate USA autode omanikega suhelda.
6) Mis on selle varustuses erilist ja millest tunned puudust?
Erliseks võib vast pidada eemaldatavat klaasist targa katust ja puudust tunnen kindlasti manuaalkäigukastist.
7) Mis on põnevam juhtum/seiklus mis sul on olnud selle autoga?
Üheks põnevamaks seigaks võib pidada mõne aasta tagust ABC-S, kui õhtul poodi minnes tahtsin aknad kinni panna, aga juhipoolne aknatõstuk otsustas töö lõpetada. Kuna järgmisel päeval toimus sama ürituse raames kiirendusvõistlus ja mul oli võimalus ka seal osaleda, siis tuli selle aknatõstukiga midagi ette võtta, sest lahtise aknaga rajale ei lasta. Ainukeseks võimaluseks oli proovida aknatõstuki mootor kuidagi eemaldada, aken üles tõsta ja siis omakorda kuidagi fikseerida. Tööriistadega väga hõisata ei olnud ja sellel autol on ligipääs aknatõstuki mootorile väga nadi, nii et alles mitu tundi ja mitu õlut hiljem juba pilkases ööpimeduses õnnestus lõpuks see mootor läbi kõlariaugu kätte saada. Nüüd oli vaja veel kuidagi see aken ka fikseerida, arvestades kui kaua aega kulus selle mootori eemaldamiseks, ei kavatsenud ma seda akna fikseerimiseks küll tagasi panna, seega oli vaja leida mingi muu lahendus. Lahendus pakkus ennast aga ise välja. Auto juures ringi tallates astusin ühe natuke toekama puuoksa peale, mis raksakaga murdus. Leitud oksake oli aga pea ideaalse pikkusega toestamaks akent ja nii saigi seda natuke töödeldud ja kerge jõuga ukse sisse aknaklaasi alla surutud. Hommikul sain oma sõidud ilusti tehtud, ainult väga tüütuks kujunes politseile "puhumine", mida tuli sellel päeval üsna tihedalt teha.
8) Mida soovitad jälgida ja millega arvestada, kui keegi peaks soovima samasugust autot soetada?
Kindlasti soovitaksin võimalusel osta V8 mootoriga isend, V6 mootoriga isendid võtavad pea sama palju kütust, edasi aga päris sama hästi ei käi ja LSD silda ka enamustel ei ole. Arvestama peaks veel ka sellega, et mingit erilist sõidumugavust loota ei tasu. Tehasest tulnuna on auto väga mürarikas (tehas on paigaldanud lausa kaks tükikest pigimatti), pidurid on üsna tundetud ja eriti kurvisuutlik see auto ka pole. Eesti kliimat arvestades on plussiks kindlasti see, et üle poole sõiduki keredetailidest on valmistatud klaasist või plastikust.
9) Kui samasugune auto tänaval mööda sõidab, kas vaatad järgi?
Ikka vaatan.
10) Kas on mõtteid ka järgmise auto suhtes, mida sooviksid ehitama hakata?
Mõtteid on erinevaid. Kui jääda USA autode peale, siis ideaalis tahaksin midagi 60-te lõpust või 70-te algusest. Mingi aeg tagasi pidin peaaegu olude sunnil auto välja vahetama ja siis jäi mul silma viienda põlvkonna Pontiac GTO, mis on suures plaanis neljakohaline Corvette. Kui aga teises suunas vaadata, siis juba pikemat aega olen mõelnud BMW E21 peale ja juba väga ammusest ajast olen ka vahelduva eduga otsinud 87-92 aasta luukpära Honda Civic-ut (selline oli ka mu esimene auto).