Avatar

T6nu

03.10.2018 20:00:01

Seekordne lugeja auto on Rover 200. Üks unustatud auto ja unustatud automark. Ei usu, et unustatud? Küsige mõne noore sugulase käest, mis autoga tegu. Kui poleks Land Roveri ja Range Roveri maastikuautosid, siis oleks nimi juba mälestusteks saanud. Kunagise Suurbritannia autotööstusettevõtte Leylandi osaks olnud Rover aja jooksul hääbus, ning teised margid kontsernist osteti Saksa ja India autofirmade poolt. Ajad muutuvad ja konkurentsis tuleb mõne firma kasvu puhul teisel firmal enda toodangut kokku tõmmata. Aga vaatame mida on rääkida enda auto kohta Juhanil, kes küll soovib et teda kutsutaks John´iks, et tunda end tõelise inglasena, kuid siiski peale väikest vaidlust Juhani juurde pidama jääb.

Auto valiku põhjus?
Antud mudel on ikkagi juba nagu rariteet. 20 aastat vana ja end tõestanud Eesti teedel. Antud mudel küll sellest ajast, kui Roveri insenerid olid rohkem hõivatud sellega kuidas Honda toodangut usutavalt Inglisepäraseks vormida. Uurisin järgi, korralik 150 liikmeline inseneride ja tehnikute töörühm tegeles Roveri märkide paigutamise ning sellega, kuidas disainida ümber iluvõret ja anda nimi autole. Niisiis on auto kere sisuliselt Jaapani looming ning mootor inglaste oma. Võib öelda, et selline win-win kombinatsioon. Kui kere enne ära ei roosteta, siis mootor saab kindlasti otsa. Jah, autoga pole väga palju sõidetud ja kajakad on teinud harjutusi selle peal, et hilisemad pikeerimised uute Audide ja BMW-de peal paremini välja tuleks. Kuid Roverite tootmine on lõpetatud, seega saab antud auto väärtus ainult suureneda.

Kuidas jõudsid selle autoni?
Mingil imekombel sattusin selle kullast kallima autokese peale oksjoniportaalis, kus peale pinevaid heitlusi teiste austajate ja austajannadega pakkumiste tegemises, õnnestus mul see siiski endale krabada. Helin hinges, läksin sellele järgi Lääne Virumaale. Vana hea inglise auto - what could possibly go wrong.

Kas käid läbi teiste samasuguste autode esindajatega?
No eks ikka- vahel kui käima ei lähe või mingi muu anomaalia, saab nõu küsitud ja romulates juba mõned tuttavadki näod, kellel oma rariteedid kodus kõpitsemist ootamas. Näod on neil nukrad, aga mõistagi pole ühegi hobiauto pidamine vaid lust ja lillepidu. Tahad autot millega midagi ei juhtu, siis osta Toyota Corolla.

Mis on auto varustuses erilist ja millest tunned puudust?
Välimuses poolest tavaline, siiski lähemal vaatlusel on halle varjundeid omajagu- kas just 50 aga nii 15 ikka. Korralik helisüsteem, mis annab ikka palju juurde. Tagakõlarite installeerimine on tehtud vaevaga, tulemusest on aru saada, et see pole olnud asjata. SPL-i võistlusele vahest ei lähe sellega, kuigi „ära iial ütle ei iial”. No kindlasti üks huvitav omadus on see, et saad suunata salongiõhu ventilatsiooni nii, et akendele puhub sooja ja mujale salongi jahedat.
Puudust tunnen otselülitusega käigukastist- eeskätt sellepärast, et juba praegu on käikude vahetamine selline pooleldi raiumine ning õige hetke tabamine, kuna alati pole meeles sidurit kasutada. Siis saaks selle auto 66 kilowatti kõige paremini asfaldile rakendada.

Mis on põnevaim seiklus selle autoga?
See, kui vaja koheselt kiirendada ja käik tuleb välja- see on pakkunud selliseid huvitavaid hetki küll- kui küljepealt tuleb mõni rekka näiteks. Aga muidu hetkel rohkem ei meenugi. Aga vaadates seda autot, siis ilmselt pole kõige põnevamad sündmused veel saabunud selle auto jaoks.

Millega peaks arvestama, kui keegi soovib samasugust autot osta?
Jookse, Forrest, jookse!

Kui samasugune auto tänaval mööda sõidab, kas vaatad järgi?
No see on juba üsna rariteetne auto ikkagi, mida paraku palju ei liigu, aga kui näen vahest mõnda sarnast siis ikka vaatan. Vanade Leylandi aegade Roverid kindlasti on omaette asi- nende hooletu elegantne disainil ja üleüldine hooletus auto välja töötamisel ning komplekteerimisel näitab inglaste ellusuhtumist vahest kõige paremini.

Kas on mõtteid ka järgmise auto osas, mida ehitama hakata?
Huvitavaid autosid on palju- kindlasti vene tehnika oleks huvitav. Kuid jätkates sama liini, siis Saab oleks üheks variandiks.