Avatar

markora

03.11.2017 22:23:26

Meie sellenädalane omanikulugu räägib ühest üsna vähe levinud ja pealtnäha tagasihoidlikust Volvost. Auto mille kohta võib üsna hästi öelda sleeper, kuna puuduvad suured antitiivad ja muud aerodünaamilised elemendid, mis viitaks auto tegelikule iseloomule.

Kuidas jõudsid selle autoni?

Olin otsimas sportlikku Volvot projektiautoks, ning komistasin selle müügikuulutuse peale, ning teadsin et pean selle ostma. Antud isend vajas tegemist, kuid polnud midagi ületamatut.

Mis teeb selle auto eriliseks?

Kõigepealt muidugi see, et tegu on üsna haruldase autoga, sarnast autot – sedaani ja manuaalkastiga S70R-i on vähe. Teisalt see, et auto on tehase poolt ehitatud ringraja võimekusega, veermik on tugevdatud ja jäik, turbomootor on igati võimekas, tugevdatud manuaalkäigukast ning Torsen differentsiaal, mis tagab vahetu sõiduelamuse ning selle, et auto kurvis sõidab sinna kuhu juht soovib.

Mis on varustuses tähelepanuväärset ja millest tunned puudust?

Ümber ehitanud eriti pole, juba tehasest tuleb R üsna hea varustusega. Erilist on tavalise S70-ga võrreldes madalam vedrustuseseade, täpne käigukast, välimuse osas klaarklaasiga tuled, teistsugused stanged. Salongis alcantara nahksisu ning ka uste polstrid on nahaga kaetud. Lisatud on sellele turborõhu kell, samuti on mootorijuhtimise tarkvara üle kirjutatud. Lisatud Simmonsi summuti, mis rahuliku sõidustiili korral teeb üsna tavalist häält, kuid vähegi erksamal kiirendusel annab märku mootori võimekusest.

Mida põnevat on juhtunud?

Peamine ikka see, kui linnas foori taga mõne BMW või Mersu juhile saab üllatuse valmistada, et tegu polegi nn vanainimeseautoga ja kiirendamisel tagatulesid näidata. Edasine plaan on see jätta pühapäevaautoks ja hoida auto korras. Pole osalenud kiirendusel ega autonäitusel, rohkem on enda jaoks tehtud. Mainimisväärne on ehk see, et eelmine omanik osales ühemiili kiirendusel ja sai Volvodest parima aja. Ja tegu polnud ainukese Volvoga tol võistlusel.

 

Mida peaks jälgima, kui keegi soovib osta samasugust autot?

Müügis on selle põlvkonna autosid väga vähe, vaid universaalkerega V70R-i kuulutusi kohtab aegajalt. Olulisi probleeme pole, üldiselt on auto kvaliteetselt tehtud ja peab hästi vastu. Vanus ligineb 20-le aastale, sellele vastavalt tasub vaadata kõik põhiasjad üle. Kui plaanis vaadata manuaalkäigukastiga isendit, siis käigukasti korrashoidu tasub kontrollida. Käigukast on R-mudelil erinev tavamudelist, ning tegu on defitsiidiga. Automaatkäigukaste veel leiab.

 

Kui samasugust autot märkad, kas läheb silm peale?

Ikka. R-id on haruldased ning Volvo fännina tunnen need kohe ära. Vanemat sarnast masinat 850-i aegajalt ikka kohtab, S60 ja V70 R-mudelid on haruldasemad.