Avatar

markora

03.11.2017 22:08:04

WRX STI on kaks tähekombinatsiooni mis üleliia pikka sissejuhatust ei vaja. Kes ralliajalooga kursis, teab neid niigi. Selles autode loos on meil teemas sportlikud Subarud. Ja neid on kaks, mitte üks. “Juba kirjutasite Subarutest, aitab juba” võib mõni lugeja mõelda. Kuid seekordne lugu tõestab, et autopisik pole nakatanud vaid mehi, sest nende kahe omanikud on naisterahvad. See on Ketlini ja Kelly lugu.

 

Ketlini valge esimese põlvkonna Impreza on Eestis vähe levinud Jaapani siseturu jaoks toodetud WRX

STI aastast 1997. Võimsam kui muidu siinmail levinud GT-d, saab selle kohta öelda, et ka üks korralikumaid.

 

Sõitu teeb ta kiiresti, sest auto kerge mass (1190kg) ja võimas, 206kW mootor, on omanikule andnud kiirendusvõistlustel meistri tiitli 2016.aasta A-klassis ja

 

varasemalt street a klassis, eeskujuliku 12,8 sekundilise veerandmiili ajaga. Pole just paha tulemus auto kohta, mis võistleb rohkelt tuunitud Audidega.

Teine auto mida piltidelt näete kuulub Kellyle. 2002.aasta WRX STI, mis on Subaru sportmudelitele omases sinist värvi. Kui valge auto on juba osaleja kiirendusvõistlustel, on Kelly plaanid hoida seda hobiautona ja väikestviisi hakata seda kohandama rahvaralli ja jääraja jaoks.

Mis tõmbab just Subaru poole?

Selgub, et mõlema omaniku jaoks oli selleks auto sportlik olemus, ralliajalugu ja hääled. See mis auto eelistuse paika paneb on tihti sõidukogemus. Nii ütleb Ketlin, et just sõit sarnase autoga andis talle teadmise, et ta tahab seda autot. Kelly jaoks oli selleks jääsõit järvel, mis andis hoopis teise emotsiooni võimsuse ja juhitavuse poolest, võrreldes jääl proovitud tagaveoliste autodega. Kelly jaoks oli konkreetne auto juba mitme aasta eest silma jäänud, ning kui see tuli müüki oli tal kohe otsus küps see endale osta. Sepistatud kolvid, sportlikuma väljalaske, 6käigulise kastiga ja rallisiduriga pole kahtlustki selle auto sportlikes võimetes, mida auto omanik kavatseb hakata kasutama rahvaspordi üritustel, kas kruusal või jääl. Varustuse osas ei tunne kumbki, et midagi oleks puudu, sest pole vaja konditsioneeri jahedale õhule kuumal suvepäeval ega rohketele elektroonilistele abimeestele, mis aitaks autot libisemisel sirgena hoida teel. Igasugu elektroonika pigem läheks selle auto loomusega vastuollu, ning lisaks ainult massi. Ralligeenid ja lihtsus on see mis Ketlini jaoks on oluline, “mõnus mootorihääl, ralligeenid” mainib Kelly. “Võimsus ja väike mass” on märksõnad mida mõlemad omanikud ära mainivad.

Millega arvestada ja mida vaadata, kui sellist soetada?

“Selline auto peab väga meeldima” on vastus mõlemalt. Samuti tehnika ja kere seisukord. “See on fänniauto, pead olema valmis anomaaliateks ja kasutama kvaliteetseid varuosi, auto hoolduselt ei tasu kokku hoida ja odavam on hoida nö kätt pulsil ja ennetada probleeme” lisab Ketlin. Kumbki oli oma autodel juba varem silma peal hoidnud ja teadsid, kuidas autot on hoitud ja ehitatud. Kumbki auto püüab pilke, kinnitavad mõlemad. Kui veel märgatakse, kes on roolis on imestunud nägusid veel rohkem. Nii on sinise Impreza turbo hääl mõne lapse või vanema inimese ära ehmatanud. “Auto on lihtsalt selline sportlik” ütleb omanik selle peale kommentaariks. Mõlemad omanikud tunnistavad, et sarnast autot tänaval märgates jääb pilk peale. Kas tegu tuttava autoga või lihtsalt vaadata, mida sellel on ehitatud.

 

Mille valiksite järgmiseks autoks?

“Kui midagi uuemat, siis plaanis jääda Subaru peale” on Kelly vastus lühike. “Kui midagi sarnast, siis kas EVO, mida tahaks proovida, või uuema seeria BMW. Hobiauto puhul Skyline R34 Spec 2 oleks see, mis mõtetest läbi käinud ja Plymouth Barracuda”, vastab Ketlin.

Jah, saame küll autoreklaamidest teada, mitu abilist saab valida VW Golfile, kui tark valik on 

Škoda, kuid autofännide jaoks pole need kindlasti mingid argumendid, mille järgi autot valida. Tänavatel ja kontorite parklates levinud “hallmetallikdiislite” vahel on madalal häälel müdisevad Subarud eredavärviline vaheldus, mis panevad südame kiiremalt põksuma”.

 

* tähesadu tuleneb Subaru logost, mis kujutab Sõnni tähtkujus asuvat Plejaadide täheparve

Galerii on nähtav siin: