Avatar

markora

03.11.2017 23:51:18

Mis teeb selle auto eriliseks?

Auto teeb eriliseks see, et seda ei kohta tänavapildis peaegu üldse. Sellega on väga mõnus sõita, see on kiire ja boonusena ka väga vastupidav. Auto valimisel oli oluline värvitoon. Kõik sobib – kuniks tegemist on musta värviga. Varustustase peab olema ka korralik – mingit madala varustustasemega autot poleks tahtnud. Varasem kogemus Audiga tegi mulle selgeks, et varustustase on auto puhul ikkagi tähtis. Audil oli hea, kui uksedki küljes olid.

Auto saamislugu

Autoni jõudsin pooljuhuslikult oma eelmist autot müües. Olles omanud eelmist autot kuu aega sain aru, et see pole minu jaoks ja otsustasin auto maha müüa. Ühel päeval potsatas mõttetute pakkumiste vahele ka üks huvipakkuv vahetuse variant – seesama Nissan.

Kui palju võimu autol on?

Tehase seades auto peaks välja andma 206 kW. Palju sinna modifikatsioonidega juurde on tulnud ja palju ajaga kaduma läinud, on igaühe enda otsustada, aga 206+ kW on kindlasti.

Kas selle auto ehitamise juures on juhtunud mingeid huvitavaid seiku?

Velgi alla pannes sain aru, kui tähtsad on flantsid. Kui korra tekkis vajadus tagasillalt flants alt ära võtta, siis muutus velg visuaalselt mitu tolli väiksemaks. Teine huvitav seik juhtus laeriide külgeliimimisel. Liim lõi esimeste soojade ilmadega üles sellise lõhnabuketi, et pani pea ringi käima ka kõrvalolevate autode juhtidel. Aga laes ta püsib!

Kas käid läbi teiste sarnaste autode omanikega?

Eks ikka käin – huvid on ju sarnased. Siis ikka suhtled ja saad jutule. Teist samasugust autot pole endal kohata õnnestunud, aga varuosade poodi minnes oli hea meel küll, kui sain tuttavaks teise Nissani-huvilisega. Tänud siinkohal Tartu Japanpartsi müüjale.

Auto varustus

Juba tehase poolt on tal GT-pakett ja see tähendab, et autol on suuremad pidurid, LSD-differ ja korralikum helisüsteem. Ühtlasi ka nahksisu. Juurde on pandud vabam sisselase, väljalase, kergem hooratas. Klotsid ja kettad vahetatud paremate vastu. Shortshifter ja sportsidur teevad sõidu ekstramõnusaks. Puudust tunnen väiksemast kütusekulust ja aeg-ajalt ka uutest rehvidest. Muus osas ei oska millegi üle nuriseda.

Mõni huvitav seiklus, mis selle autoga on toimunud.

Kogu vahetustehing oli enam kui põnev. Mõlemal korral sain oodata kokkulepitust enam kui tund aega kauem ja ise ma autoga proovisõitu ei teinudki. Alguses polnud mul auto vastu mingit erilist emotsiooni. Õnneks hiljem olen pidanud oma arvamust kardinaalselt muutma.

Mida soovitad jälgida, kui keegi peaks soovima samasugust autot soetada?

Soovitan jälgida, mis aastakäigu mootor on – 2004-2006 Rev-up mootorid võtavad palju õli. Soovitan hoiduda automaatkastist, kuna suur osa sõidumõnust tuleb ikkagi manuaalkastist. Kast ise on väga tugev. Muus osas on autol minimaalselt tüüpvigu, kui üldse. Nagu öeldud, on auto väga vastupidav ja kuluosad on enamasti odavad. Keredetailid ja piduriosad (eriti Brembo piduritel) on kallid. Korralikud kettad maksavad ette 300+ ringis ja taga 250 kanti. Õlivahetusi tuleb teha kindlasti õigel ajal.

Tuunimisvõimalusi on palju. Kõige efektiivsemad on sisselaske kolle vaheflants ja kergem hooratas. Kõiki juppe on ebay kaudu lihtne hankida ja know-howd on palju saadaval.

 

Kas on mõtteid ka järgmise auto suhtes, mida sooviksid ehitama hakata?

On kaks mõtet. Igapäevaautoks tahaks C5-C6 kerega Corvette’i ja hobiautoks nokitsen juba praegu üht universaalkerega Mosset.