Avatar

markora

04.11.2017 20:16:25

Selle nädala omaniku loos figureerib peaosatäitjana üks üsnagi levinud mudel. Volkswagen Passat on auto, mida leidub meie teedel üsna palju. Siiski leidub nii mõnigi autohuviline, kes just rahvaautole on andnud teistsuguse välimuse. Edev velg ja madaldus tõmbab tähelepanu ning vähegi autohuvilise inimese pilk jääb sellele kauemaks pidama. Milleks siis selline auto sai valitud ja mis on omaniku mõtted, saame kohe omanikult teada.

Auto valiku põhjus – mis teeb selle auto teile eriliseks?

Autot ostes meeldis mulle eelkõige auto värv, kuna kindel tahtmine oli mitte võtta tavalist halli värvi autot. Ülevaatamisel tundus olevat kõik aus ja niimoodi ta minu juurde tuligi. Kõik mis autoga  edasi juhtus, teebki selle auto minu jaoks eriliseks.

Kuidas jõudsid selle autoni?

Mu esimeseks autoks oli Golf 3 ja sealt siis ka valiku põhjus. Sakslane, rahakotile mugav remontida ja väike kütusekulu – need olid mu peamised nõuded ning nii sai ta Auto24st leitud.

Kui palju jõudu võiks see auto anda?

Jõunumbrid ei ole selle auto parimad küljed – edasi veab teda 1.9ne turbomootor, millel on 66kw ehk kuskil 90hj.

Kas selle auto ehitamise juures on juhtunud mingeid huvitavaid seiku?

Vahest kõige huvitavam seik oli turbovahetus. Kui uus turbo sai peale pandud ja proovisime käivitada, siis auto käima ei läinud. Pool tunnikest sai mõeldud, mis valesti võis olla, kuni lõpuks tuli meelde, et auto signaalil puudub hääl – ohutuled klõpsisid kogu aeg. Ehk siis signalisatsioon oli peal ega lubanud autol käima minna. Võttes signa puldist maha, keerasime võtit ja auto käivituski. Pärast oli naermist küll ja veel.

Kas käid läbi teiste sarnaste auto omanikega?

Lõuna-Eestis näeb aina vähem Volkswageneid, mille omanikud võtavad asja vähe teise nurga alt. Kuid ikka suhtlen ja käin läbi mõnega, kellel veel see huvi oli või on siiani.

Mis on selle auto varustuses erilist ja millest tunned puudust?

Kuna algselt autot ostes polnud mugavusvarustus just kiita, siis palju asju olen lihtsalt ise juurde pannud (poolnahksisu jpm), sest turg on lai ja erinevaid võimalusi palju. Jah, võiks olla veel nuppudega rool, kuid enda arvates on kolme kodaraga mugavam.

Mis on põnevaim juhtum, mis sul on olnud selle autoga toimunud?

Eks neid põnevaid kordi ole aastatega ikka tekkinud. Vahest kõige põnevam on olnud üle-eelmise aasta sügis, kui sain auto sellisesse seadesse nagu ta on hetkel on. Ehk nii fitment velgede suhtes kui ka coilide asend oli lõpuks paika saadud. Kuid sõita sain vast 2-3 nädalat, kuna saabus talveperiood ja pidin uuesti kõik maha võtma ja kevadet ootama jääma. Kuid see 2-3 nädalat oli seda väärt, sest tunne oli hea ja endalgi kriips kõrvuni.

Mida soovitad jälgida/millega arvestada, kui keegi peaks soovima samasugust autot soetada?

Eks tuleb arvestada ikkagi seda, et VW on rahvaauto, seega on ilmselge, et autodel leidub roostet (eelkõige tagaluugil) ning enamikega on läbitud palju kilomeetreid ehk tuleks üle vaadata jupid esisillas.

Kui samasugune auto tänaval mööda sõidab, kas vaatad järgi?

Ikka vaatan, tuntakse üldjoones ära ja visatakse üksteisele ka käppa.

Kas on mõtteid ka järgmise auto suhtes, mida sooviksid ehitama hakata?

Hetkel veel midagi kindlalt pole, kuid midagi silmapiiril on, iseasi, kas uuesti ehitama hakkan.