Message: Return type of CI_Session_files_driver::open($save_path, $name) should either be compatible with SessionHandlerInterface::open(string $path, string $name): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::close() should either be compatible with SessionHandlerInterface::close(): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::read($session_id) should either be compatible with SessionHandlerInterface::read(string $id): string|false, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::write($session_id, $session_data) should either be compatible with SessionHandlerInterface::write(string $id, string $data): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::destroy($session_id) should either be compatible with SessionHandlerInterface::destroy(string $id): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::gc($maxlifetime) should either be compatible with SessionHandlerInterface::gc(int $max_lifetime): int|false, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Uued Audid on saanud üsna kena välimuse ja asjaliku mootori. Mis mudel kellegile meeldib on alati sõltuv vaataja maitsemeelest ja eelistustest. Kuid vanadest Audidest on kupee kerega isendite kõrval üheks tähelepanuväärsemaks mudeliks Audi 200. Tavalisest mudelist (Audi 100-st) erines nii välimus kui kapotialune. Komplekteeriti neid eri mudeli aastatel erineva võimsusega turbomootoritega. Sarnaselt mitmete teiste käredama minekuga hobiautodega, nagu hilisemad S ja RS mudelid on see üks masinaid, mida on ohtralt võimsamaks ehitatud. Kes mäletab ühte valget Audi 200, mida eelmisel kümnendil kiirendusvõistlusel rohkelt näha oli, see teab, kui kiireks selle auto võib saada. Tänases loos on meil tegu ühe ägeda punase Audiga, mille omanik ei olnud kade oma autot teistelegi näitama.
Miks valisid selle auto?
10 aastat tagasi omasin esiveolist Audi 90-t. Oli ka see punane ja 20 klapilise mootoriga. Selle kohta infot ja varuosi otsides jõudsin Eesti Audi Klubi foorumile. Edasi tekkis huvi ka klubiliikmete alas nähtavate autode vastu ja tegin ka liikmeks astumise taotluse, mis ca 10 aastat tagasi käis veidi teistmoodi kui tänapäeval. Keegi pidi oma soovituse andma ja selle saamiseks pidi klubi kogunemisel käima, et sealt siis leida keegi, kes Sinu eest kostaks. Ühelt Tartu kogunemiselt jäi silma üks “chipitud” valge Audi 200 20v. Lahke omanik tegi muidugi sõitu ka kõrvalistmel ja sealt selle suuremõõtmelise “sigari” huvi süvenema hakkaski. Tänaseks on neid hetki , mis selle “sportsedaani” minu jaoks erilieks teevad, kogunenud rohkem kui kokku suudaks lugeda. Ostu hetkel tegi selle eriliseks mu esimese auto nö. puudujäägid ehk Quattro nelikvedu ja nahksisu. Siis ei kujutanud ettegi, et siiani sellega veel tänaseni peaaegu, et igapäevaselt liiklen. Kogu selle aja jooksul auto ja minuga toimunud juhtumised, kogetud kilomeetrid, leitud sõbrad, on vast need, mis selle auto minu jaoks eriliseks teevad. Ja no suvised hilisõhtused sõidud, lihtsalt niisama, ilma põhjuseta, on ka minujaoks omamoodi võluvad.
Kuidas jõudsid selle autoni?
See punane laev seisis ca 3 aastat ühel Raadi autoturul asuval müügiplatsil koos kahe teise 200 20v Quattroga. Sai seda ilastatud ja ihaldatud, ütlen ausalt, umbes aasta, kuniks hind minu jaoks sobivaks langes. Samal päeval osteti ka kõik teised ära. Üks oli mäletamist mööda tumehall või pruunikas ja nahksisuga, kuid puudus püsikiirusehoidja ja teine, vist musta värvi isend ei sümpatiseerinud niivõrd veluursisu tõttu kui see punane. Ostuhetkel oli sellel küll probleeme rõhuleketega, kuid Tartu Audiklubiliste abiga sai nendest jagu. Siis oli kogu see turbomaailm minu jaoks nii tume maa ja ulmeline, aga õnneks pakkus foorum palju abi. Ja nii ta koju seisma toodud saigi. Esialgu oli noore poisina üsna keeruline seda hoida ja hooldada, aga kuidagi ei tahtnud enam loobuda ka. Mida aasta edasi, seda paremaks on kogu auto saanud.
Kui palju jõudu võiks see auto anda?
Ilmselt ei pea olema hiromant, teadmaks, et see reasviiene turbomootor on arendatuna võimeline mitmeid komplekte kepse kõveraks või plokke lõhki ajama. Selle isendi mootor jääb oma tagasihoidliku 220 hobujõu juurde. Raiskamine? Jah, nii on. Aga tänapäeval on juba oluliselt parema juhitavuse ja kaaluga autosid, mida arendada.
Kas selle auto ehitamise juures on juhtunud mingeid huvitavaid seiku?
Oo jaa. Totraim lugu juhtus mõned aastad tagasi kui kogemata sai ühe esitule klaas hüdraulilise pressiga katki tehtud. Ja kusjuures ei olnud tuli see vahetatav detail. Sai üht rattalaagrit vist pressitud ja surumiseks kasutatud teine laagrivõru murdus kildudeks. Üks tükk lendas loomulikult otsejoones 2 m kaugemal põrandal asuva tuleni, minust 2 cm kauguselt ja ratastega käru alt, klirr. Milline on tõenäosus, et just tuli pihta pidi saama? Paar päeva hiljem sai kohatud üht tüüpi, kes mingit V8 varuosa otsis ja siis rääkis, et tal seisavad lakas juba 5 aastat samasugused tuled. Võttis muigele küll, kui olidki 20v esituled ja maksid 20 euri paar.
Kas käid läbi teiste sarnaste auto omanikega?
Jah, paljudel sõpradel või tuttavatel on praegugi mõni 25+ aastat vana Audi ja korraldame nendega aeg-ajalt erinevaid väljasõite. Ja üha enam proovin ka mõnda teist vanakeste üritust selle autoga külastada.
Mis on selle varustuses erilist ja millest tunned puudust?
Selle auto lisavarustust olen püüdnud täiendada originaalosadega, mida sellele pakuti. Enamik olid olemas, mida tehas pakkus ja muist olen ise juurde pookinud. Puudust uute vidinate järgi ei tunne, kui siis võiks leida aega mõne olemasoleva lisa töökorda seadmiseks. Suvel oleks suureks abiks kindlasti kliimasüsteemi toimivus. Aga tavaliselt saavad need 6 suvepäeva enne läbi kui jõuan palavuse üle kurtma hakata. Seniks saab aknad lahti ka sõidetud.
Mis on põnevam juhtum mis sul on olnud selle autoga?
Neid on mitmeid. Aga enda jaoks naljakaim seik oli ca 5 aastat tagasi kui Tartus Riia ringil sõitis ühel hilissuve õhtul üks tädi mulle vastassuunast sisemisel ringil vastu. Tol hetkel oli see muidugi üks hirmuäratavamaid hetki. Kuidagi keerasin tema teelt eest ära, sest ega tädi siis ei pidurdanud või samuti eemale ei keeranud. Lasi tuimalt ringi peale ja siis vist mõistis, et midagi ei klapi ning keeras suuna Võru poole. Vihasena kimasin järgi, et pagan, äkki on purjus või midagi. Tädi tuli värisedes autost välja, kannatas minu paar minutit pahandamist ära ja küsis väriseval häälel: “Kus siin Vaibaparadiis asub?” Selle peale jäin hetkeks isegi mina vait. Kusagil suuremaks kasvanud viha ja täiest kõrist naerma hakkamise soovi vahepal sai naisterahvale soovitatud järgmine kord auto linnaäärde jätta ja bussiga sõita.
Mida soovitad jälgida, kui keegi peaks soovima samasugust autot soetada?
Selle auto puhul tuleb arvestada, et üha keerulisem on leida varuosi. Eriti kvaliteetseid. Ja eriti defitsiitsed on kereosad. Seda enam kui raha jalaga segada pole, et uusi detaile Audi Tradition shopist osta. On liigne optimistlikkus loota leida kõikide, enam-vähem, tervete iluliistudega isendit. Tehnika poolt ei tohiks karta, sest Eestis on nende kohta infot liikvel palju. Vastupidavuselt on hea. Aga nagu ikka siis kui autot kasutada ja korrapäraselt asjadel silm peal hoida.
Kui samasugune auto tänaval mööda sõidab, kas vaatad järgi?
Loomulikult ja mida vanemaks saan, seda enam sõidan ka järgi ja teen omanikuga juttu. Kunagi ei või teada, mis defitsiitseid jubinaid neil kodus vedeleda võib või äkki on endal midagi ülearust vastu pakkuda.
Kas on mõtteid ka järgmise auto suhtes, mida sooviksid ehitama hakata?
Mõtteid on olnud, aga ma ei ole väga suur autode vahetaja, seegi auto on ca 8+ aastat minu käes olnud. Pigem jõuab kätte aeg, mil see auto hoopis kuhugi “kodumaale” külla viia. Prioriteedid on hetkel juba ka teised, et lähitulevikus mingit 500+ hp raja või kiirenduse autot ehitama ei hakka. Naljapärast võiks osta teise generatsiooni Audi A8, siis oleks järjest omatud keremudelid B3, C3 ja D3. Seniks aga naudiks vahepeal kõike seda kooslust niipalju kui võimalik.