Avatar

markora

02.11.2017 23:18:20

Miks valisid selle auto?

        Subaru on meeldinud juba lapsepõlvest. Meeldib selle sportlikkus ja boksermootori hääl. Kuna sõpradel olid Subaru Impreza STI-d juba olemas, siis tahtsin ise ka sellist. Kuid korralikku eksemplari oli keeruline leida. Nii tuligi mõte ehitada ise nullist. Ostsin tavalise Impreza kere, millele plaanisin tõsta parempoolse rooliga WRX-i tehnika, kuid ehitamise käigus plaanid muutusid. Tundsin et võiks olla ikka võimsam ja sai ostetud STI mootor. Sealt edasi sai võimsama mootori tarbeks ostetud tugevam käigukast, differentsiaalid ja vedrustus, samuti paigaldatud coilover´id .

Jõuülekanne

      Mootori osas on tehtud eritellimusena väljalaskekollektor,summuti, turbo “up-pipe” ja “down-pipe” mis suurema Holseti turbo toimimise tagaksid. Sidur on sportlik ehk “on-off” mis kannatab võimsuse välja. Sportsiduri tõttu on paigaldatud “launch control”, et suurema turboga oleks võimalik sõita.

Kere

       Autokere on töö käigus osadeks võetud, ning käidud üle, et kestaks rooste vastu ja peale seda üle värvitud. Kuna jõudu sai masin kõvasti juurde, siis sai paigaldatud alumiiniumist mootori- ja käigukasti padjad ning kõik kerepuksid jäikade Powerflex pukside vastu vahetatud.

Mis on veel plaanis teha

       Plaane on mitmeid. Praegu paigaldan lisakütusepaaki ja pumpa, mille järel suureneb pihusti maht ning seejärel tahan dyno´s mõõtmas käia. Tulevikus tahan auto üle värvida, teistsugused kleepsud peale panna ja küljelaiendid ära vahetada. Katusele tuleb
“scoop”, ning mõte käib teistsugune tagatiib paigaldada.

Mõni huvitav lugu, mis selle autoga juhtunud on?

      Olen osalenud Uphill dragil ja tuli üllatavalt hea tulemus- algaja õnn vist. Plaanis ka sel aastal dragidel osaleda. Eks siis ole näha kuidas seekord läheb.

Mis veel huvitavat? 

      Autol on programmeeritav aju, kuid pole mitmeid eraldi näidikuid vaid keskkonsoolis on tahvelarvuti, millelt on hea vajalikku infot näha. Kollektorist turboni tuleva toru vähendamise tõttu on ka hääl juba pigem ralliauto sarnane, kui harjumuspärase Impreza moodi.

Mida soovitaksid, kui keegi soovib sarnast autot osta?

      Nagu kõik Jaapani autod, siis ka sellistel autodel tuleb rooste olukorda jälgida ja kuna palju on trenni ning võidusõidu autosid, siis tuleks nendest hoiduda, sest neil saab mootor ja eriti kere kõvasti vatti.

 

Siinkohal soovib Siim veel tänada auto ehitamisega seotud inimesi:

Marko Pant Hinkusest

Ivo Taavel Hinkusest

Indrek Täht

Järgneb …

Robert Laanpere