Avatar

markora

04.11.2017 18:12:38

Seekordne auto on midagi 1990. Aastatest, mis toona tähendas, et auto omanik on elus edasi jõudnud ja võib olla pisut hkhm… huvitavate ärisidemetega inimene. Toonases Eesti tänavapildis oli see kindlasti auto, mis eristus. Eelmine kümnend oli aeg, kui soodsaks muutunud hinna tõttu oli neid liikumas palju, tõsi mitte alati kõige paremas seisundis. Nüüd on toimunud sarnaselt eelnevale punasele BMW-le sellegi mudeli taassünd. Klassikaliselt selge disainijoonega auto on silmapaistev ka täna, ehkki algusaja väsinud Zigulide asemel on tänavapildis rohkelt uusi luukpärasid ja linnamaastureid, automaailmas kogenud silm märkab seda ovaalset märki kandvat autot teiste hulgas ikka.

Auto valiku põhjus?

Vanad mersude poole tõmbab juba lapsepõlvest, Isa on mersufänn ja eks see ongi mõjutanud, siiani on mul olnud kolm W124 Mercedest. Miks just vana E-klass? Vanadel on oma tõmme ja sarm, tehniline osa on läbimõeldud ja kestab, uuemad mind eriti ei tõmba – näiteks järgmise E-klassi (W210) puhul on mitmed asjad nõrgemad, eriti kere.

Kuidas jõudsid selle autoni?

Üks õhtu märkasin kuulutust ja läksin, mõistliku hinna eest andis pikalt otsida. Õnneks on see olnud ühe omaniku auto ja suveauto, mistõttu kere on heas korras – on näha, et autot on ikka hoitud. Väsinud eksemplare on müügis mõistagi rohkem, kui hoitud ja vähe sõitnud autosid.

Kas käid läbi teiste sarnase auto omanikega?

Jälgin Eesti Mercedese klubi foorumit, sealt olen omajagu nõu saanud. Klubi üritustele pole jõudnud, kuna olen enamus aja Eestist eemal.

Mis on auto varustuses erilist ja millest tunned puudust?

Mootor on 3.0 24V – 162kW-se võimsusega -, automaatkäigukastiga ja tumesinist värvi. Just see kombinatsioon meeldib. Varustus on hea, olemas on üsna palju lisasid: elektrilised istmed, elektriline katuseluuk, elektriline rool, konditsioneer ja istmesoojendused – sest algselt müüdi auto Rootsis. Omapärane on safrani värvi nahksisu, mis on üsna vähelevinud. Taga võiks olla el rulookardin. Elektriline antenn on soetatud ja plaanis lähiajal paigaldada. Huvitav on see, et parempoolne peegel on elektriline ja juhi oma mitte.

Mis on põnevam juhtum mis sul on olnud selle autoga?

Ühel korral peale ostu tehtud hooldust jäin tee peale, kuna remondikoht oli paigaldanud odava ja ebasobiva jagaja- see sai vahetatud Boschi kvaliteetse toote vastu. Enda jaoks üllatuseks oli velgede leidmine keerukas, et leida õige offsetiga velgi. Originaal AMG Aero velgede leidmine oli paras ettevõtmine.

Millega arvestada, kui keegi peaks soovima samasugust autot soetada?

Hooldada ja hoida- neid mersusid on vähe alles ja korrapärane hooldus ja kvaliteetsed osad on vajalikud, et auto toimiks korrektselt. Tehnika on samas töökindel. Ostuhuvilistel soovitan kontrollida külje peal olevaid plastikpaneele ja nende all olevat keret, millel võib roostet leida, samuti tungraua katte alust, kuhu koguneb pori. Automaatkäigukasti puhul tuleb kindlasti õli ja filtrit vahetada, vanade mersude kastid on töökindlad kuid õli pole kindlasti eluaegne vaid vajab vahetust. Selle mootoriga isenditel esineb biolagunevate mootorijuhtmete rüüside probleem, nende puhul on vaja kontrollida kas on vahetatud või mitte, kui mitte, siis tuleb sellega arvestada kuna need lagunevad ja seda ka siis kui välisel vaatlusel kõik korras.

Kui samasugune auto tänaval mööda sõidab, kas vaatad järgi?

Eks ikka, pilk läheb peale ja vaatan, mida teised teinud. Hoolitsust saanud vanemad ning huvitavamad autod ikka meeldivad.

Kas on mõtteid ka järgmise auto suhtes mida ehitama hakata?

Antud kupee plaanis jätta suveautoks. Mõte liigub E500 suunas või kabrio, mõlemad on üsna haruldased ja kallid, eriti koostöös Porschega koos arendatud E500, aga see on ka W124 puhul see tipptase, mille poole püüelda.