Avatar

markora

04.11.2017 20:06:40

Fiat Grande Punto, hiljem värskenduskuuri järgselt Fiat Punto nime all müüdud auto sai üsna hea kujunduse, mida eelmisel kümnendil turule tulnud mudeli kohta on praegugi tänavapildis hea vaadata. Meiegi loo peakangelaseks olev Abarth kinnitab seda. Dünaamilise küljejoone, voolujoonelise ja madala esiosaga disain muutis selle elegantsemaks võrreldes mõne sama ajastu Korea või Jaapani väikeautodega. Eestis olid müüginumbrid väiksemapoolsed ja seega on väga väike tõenäosus, et foori taga seistes sama ajastu Punto kõrvale sõidaks. Veel haruldasem on aga Fiati kirjade asemel skorpioni kujutist kandev Abarth Punto. Auto, mille turbomootor pole “kiirete luukpärade” hulgas küll võimsuselt suurim, kuid juhitavus on sportautolikult täpne ja jäik ning “sport boost” nupp annab suurema turborõhu ja täpsema rooliseade, mis vastab oma logodega välja käidud teravale iseloomule. Auto omanik Ando on jaganud meiega oma auto lugu.

Auto valiku põhjus – mis teeb selle auto teile eriliseks?

Kuna olen autospordihuviline, siis minu jaoks teeb auto eriliseks see, et selle baasil on ehitatud Abarth Grande Punto S2000 ralliauto. Abarth oli esimene tootja, kes sai 2005. aastal valmis S2000 auto.

Kuidas jõudsid selle autoni?

Kuna müüsin maha oma eelmise auto ja sõitsin kaks kuud erinevate rendiautodega siis oli vajadus leida uus sõiduvahend. Olin seda autot kuangi Auto24 portaalis näinud, aga siis oli mul sõiduvahend olemas ja polnud vajadust uue hankimiseks. Kuid ühel õhtul jäi see auto mulle uuesti silma. Saatsin kohe lingi sõbrale, et lähme vaatama seda. Auto oli United Motorsi Peetri esinduses müügil ja uurisime seal töötavalt sõbralt auto tausta. Eelmine omanik oli selle ise Itaaliast toonud, aga kuna vajas suuremat autot, siis jäi see sinna uue auto sissemakseks. Käisime vaatamas ja ega seal pikka otsustamist ei olnud.

Kui palju jõudu võiks see auto  anda?

Tehasest on ta välja tulnud 1.4L turbomooriga millel on 114kw, ilmselt on originaalseades ka hetkel.

Kas selle auto ehitamise juures on juhtunud mingeid huvitavaid seiku?

Otseselt ehitanud ma seda autot ei ole aga mõningad juhtumid on olnud. Kuna autol puudus püsikiirusehoidja, aga ma tahsin seda, siis lasin ka selle paigaldada esinduses. Peale see pandi, aga tööle ei saadud ja lasin siis selle uuesti maha võtta. Kui oli piduriketaste ja klotside vahetuse aeg, ei suudetud leida millised sellele autole sobivad. Piduritega on nalja saanud ka tehnoülevaatusel, kuna ees on suured Brembo pidurid siis arvas ülevaataja, et olen need sinna ise paigaldanud. Lasin tal vähe otsida ja leidis, et ikka kõigil sellistel on need originaalis olemas.

Kas käid läbi teiste sarnaste auto omanikega?

Kahjuks mitte, kuna see peaks olema ainukene Abarth Punto Eestis. Ei ole küll 100% kindel aga pole näinud/kuulnud ühtegi.

Mis on selle varustuses erilist ja millest tunned puudust?

Kõige erilisem on üks nupp, mis muudab turborõhku. Puudust tunnen püsikiirusehoidjast, mida ei suudetud tööle saada.

Mis on põnevam juhtum/seiklus mis sul on olnud selle autoga?

Kõige põnevam juhtum on ilmselt esimesel õhtul peale auto ostu Tallinna kesklinnas seistes- tuli üks mees ligi ja küsis, kas need kirjad mis on küljepeal, vastavad ka tõele või on lihtsalt kleepsud. Mõned inimesed ikkagi teavad sellisest margist nagu Abarth midagi.

Mida soovitad jälgida/millega arvestada, kui keegi peaks soovima samasugust autot soetada?

Et ei maksa karta seda skorpioni märki seal, enamus jupid on ikkagi Fiati omad ja ülalpidamiskulud on väga mõistlikud.

Kui samasugune auto tänaval mööda sõidab, kas vaatad järgi?

Kui mõni Punto vastu tuleb siis ikka vaatan, lootuses, et äkki on Abarth. Kindlasti vaatan järgi kõigile Abarth 500-le, neid on päris mitmeid Eestis liikumas.

Kas on mõtteid ka järgmise auto suhtes, mida sooviksid ehitama hakata?

Mul juba järgmine auto olemas aga see on tagasihoidlik VW Golf 7 TGi. Aga tulevikuplaaniks oleks üks vähe nobedam 4wd auto.