Message: Return type of CI_Session_files_driver::open($save_path, $name) should either be compatible with SessionHandlerInterface::open(string $path, string $name): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::close() should either be compatible with SessionHandlerInterface::close(): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::read($session_id) should either be compatible with SessionHandlerInterface::read(string $id): string|false, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::write($session_id, $session_data) should either be compatible with SessionHandlerInterface::write(string $id, string $data): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::destroy($session_id) should either be compatible with SessionHandlerInterface::destroy(string $id): bool, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Message: Return type of CI_Session_files_driver::gc($maxlifetime) should either be compatible with SessionHandlerInterface::gc(int $max_lifetime): int|false, or the #[\ReturnTypeWillChange] attribute should be used to temporarily suppress the notice
Jaguar on tuntud oma luksuslike autode poolest, millele lisades veel briti sarm, on saadud kombinatsioon, mis on võlunud paljusid. Autotootjal on olnud erinevaid aegu, nii pole paljud vaadanud eriti hea pilguga eelmise kümnendi „hall, metallik, diisel universaal” segmenti, teiste jaoks on vanemad Jaguarid lahutamatud pidevatest pisivigadest, mis auto omamisest rõõmu välja pigistavad.
Madal, voolava disainiga kere andis autole varasema XJ-seeria kupeega sportlikuma ilme, mis oli vähenevate müüginumbritega ettevõttele oluline samm, leidmaks uusi kliente. Auto leidis hea vastuvõtu, ning on hinnatud ka järelturul margifanaatikute poolt. Huvitaval autol on ka huvitav lugu, mida Kristo on meiega jaganud.
Auto valiku põhjus - mis teeb selle auto teile eriliseks?
Jaguar on olnud mulle alati südamelähedane auto. Õigupoolest iga brittide tehtud mark on minu arvates äge. Varem oli mul rõõm omada Jaguari suurt sedaani XJ6-te ja see oli ehe luksuskruiiser-suur nagu pargas, pehme nagu su elutoa diivan ja sujuvam kui petise jutt. Uuesti sama autot ei tahtnud, tahtsin kupeed. Vana XJS on ilus aga laguneb hämmastava kiirusega. Päris uut ei jaksanud lubada, eriti kuna tahtsin korralikku autot. Nii jäigi kaalule XK8. XKR oli samuti variandiks, kuid ilmselt poleks selle raha eest saanud kuigi korralikku masinat. Niisiis olengi nüüd Jaguari suure luksuskupee või grand-toureri , nagu Jaguar ise seda nimetas, omanik. Samuti suur, lai ja mugav. Andmebaas on suur ja tehniliste muredega on foorumites peaaegi kõik võimalikud ja võimatud sõlmed kaetud.
Kuidas jõudsid selle autoni?
Pärast seda, kui olin eelmise auto maha müünud ja oma ideest Jaguar XK8 osta, sõpradele rääkinud hakkasin autot otsima. Mobile ja autoscout olid läbi lapatud − ei midagi. Lapasin portsu lehti veel kuid edutult. Siis saatis ühel päeval sõber pildi Tartu Motoshowlt. Pildi peal „ilutses“ carbonkilesse mässitud matthall Jaguar XK8, sama auto, mida siin toodud piltidel nüüd näha võib.
Kui palju jõudu võiks see auto anda?
See auto on tehasest välja tulnud 209 kw ja 4,0 mootoriga. Uurisin mootorit seest ja väljast, ning ei usu, et ajaga väga palju hobuseid tallist lahkunud on.
Kas selle auto ehitamise juures on juhtunud mingeid huvitavaid seiku?
Kohe kui autot ostma läksin, oli selge et see carbon asjandus tuleb sealt ruttu maha kiskuda. Esimest korda autot pestes olin üsna kurb, sest pesin ju põhimõtteliselt suurt kleepsu. Kolm päeva peale ostu oli auto juba värvikambris ja sai selga uue ja ilusa värvi. Päev peale seda läks auto remonti/ülevaatusele, kus selgus et ketipingutid olid nii lõppemas, et mootor oleks väga kiirelt leidnud oma lõpu.
Kas käid läbi teiste sarnaste auto omanikega?
Kuna teisi sarnaseid autosid kuigi palju ei liigu, siis ei ole kokku trehvanud. Auto eelmise omanikuga olen paar korda kokku juhtunud küll.
Mis on selle varustuses erilist ja millest tunned puudust?
Alustan sellest millest puudust tunnen ja samas ei tunne ka ehk manuaal käigukast. Osalt oleks tore omada seda autot manuaalkastiga, seda sõidumõnu mõttes. Samas sobib sellisele kolakale automaat. Seega otseselt puudust millestki ei tunne.Eriline on selle auto juures nupp, mille peale kirjutatud sõna „VALET” koos rohelise võtmega. Kuna auto on algselt tehtud snoobidele ja uhketele inimestele, kes käivad kallistes restoranides ja ise parkimiskohta otsima ei hakka, siis nemad annavad auto parkijale. Sellel tegelasel on aga vaja ainult saada juhiuks lahti ja kinni, ning sõita piiratud maa. Seda see nupp ja võti võimaldavadki-ainult juhiust avada ja veidi maad ka autoga sõita. Tavaline võti jääb omaniku taskusse.
Mis on põnevam juhtum/seiklus mis sul on olnud selle autoga?
Autot väga kaua omada polegi jõudnud ja juba on see sunnik mind teele jätnud. Kuna autoga oli tegemist palju siis on see olnud väga palju remondifirmades. Lausa nii palju, et kui mõnel päeval autoga ei liigu, siis on mind teadvatel inimestel esimene mõte, et mis Jaguaril nüüd katki on. Seda, et ma niisama jalutada tahan, ei arva keegi.
Mida soovitad jälgida/millega arvestada, kui keegi peaks soovima samasugust autot soetada?
Selle kohta võiks kirjutada terve Tammsaare teoste jagu juttu aga lühidalt-kõike. Peamine mure enne 2000 tehtud autodel on Nikasil silindrite seintel. Probleem seisnes selles, et kütuses olnud väävlitase oli vanasti kõrge. See, koos lühikeste otste tegemisega (kütusessegu on ju siis veelgi rikkam) tekitas olukorra, kus väävel „sõi“ ära silindri seintel oleva nikasil katte. Selle tagajärjel muutus mootor hõredamaks ja ei käivitu enam hästi või ei tööta üldse. Ainus ravi selle vastu on uus mootor. Küll aga muudeti seadusi 2000 aasta paiku, mis vähendasid oluliselt väävli kogust kütuses. Seega kui on Nikasiliga mootor, mis täna ilusti tööle läheb, siis ei ole see enam mureks.
Teine suurem asi on ketipingutid mis kipuvad pragunema ja seetõttu võib mootorikett liikuda paigast ning see on jällegi mootori (majanduslikus mõttes) surmaga lõppev stsenaarium. Vahetasin endal uuema tüübi metallist korpusega pingutite vastu välja ja sellega on samuti mure murtud ning ei pea kartma et kett järgi annab.
Kolmas suurem häda on varasematel veepumpadel eemalduma kippuvad plastiklabad. Mootor kuumeneb üle ja ongi jälle uut mootorit vaja. Aitab uuema tüübi metallist labadega veepump, mis muudab asja töökindlaks.Kõik eelnev mootori kohta käiv jutt sobib kenasti iseloomustama ka samade aastate XJ8 (sedaan) ja S-type Jaguare.
Kere kipub roostetama, Eriti just tagarataste tagant, samuti karbid ja tagasillatala. Ja tegelikult igalt poolt. Aitab korralik korrosioonitõrje.
Salongis kukuvad laeriided alla ja tekib ripplae efekt. Aitab uus laeriie ja vana porolooni ära kraapimine, kuna see ongi kurja juureks, miks laed pähe kukuvad.
Elektriosa on korralikum, kui XK8 eelasel, kuid siiski vajab kontrollimist. Erinevad kontakti-sprayd aitavad siinkohal palju.
Sellisel autol on vajalik hooldusajalugu. Mitte niivõrd selleks, et vaadata mis eelnevalt tehtud, vaid selleks, et autol püsiks väärtus. Need autod ei ole igaühele ja neid ei ole saada igal pool. Sellepärast on selle auto tulevane ostja suure tõenäosusega entusiast, kes hindab asju nagu hooldusajalugu ja väike läbisõit. Mina vaatan seda nagu investeeringut, hoiukassat, millega on tore ringi sõita.
Kui samasugune auto tänaval mööda sõidab, kas vaatad järgi?
Vaataks ikka, kui näeks.
Kas on mõtteid ka järgmise auto suhtes, mida sooviksid ehitama hakata?
Mul on endiselt mõttes Corvette aga viimasel ajal on hakanud huvi pakkuma Plymouth Prowler. Lähiajal ei tule küll kumbagi, kuid unistada ju võib.