Avatar

T6nu

12.03.2018 16:00:45

8-11. märtsini toimunud  autoralli maailmameistrivõistluste etapil võidutses M-Spordi Ford Fiesta WRC-l sõitnud ekipaaž Sebastien Ogier-Julian Ingrassia.

Reedene võistluspäev algas pikkade katsete läbimisega. Kõigepealt läbiti 26 km pikkune Duarte-Derramadero nimeline kiiruskatse. Esimesena rajale läinud ja meistrivõistlusi juhtiv Thierry Neuville ning teisena startinud Ogier olid seekord ”teepuhastajate” rollis. Katse võitis eelmise aasta võitu kaitsma tulnud Kris Meeke (Citroen), edestades Hyundaid roolivat Dani Sordot ja üheksakordset maailmameistrit Sebastien Loebi (Citroen).

Järgmisena sõideti legendaarne ElChocolate nimeline kiiruskatse, mis oli selle aastase rallli pikim katse, oma 31,44km -ga. Kiiruskatse võitis kaheksandana rajale läinud Dani Sordo (Hyundai), kes edestas Elfyn Evansit(Ford) ja KrisMeeke´i (Citroen). Thierry Neuville oli kiiruskatse finišis kaheksanda tulemusega, kaotades võitjale 22,1 sekundit. Toyota sõitjad Latvala ning Lappi kurtsid mootori võimsuse vähesuse üle. Toyota meeskonna jaoks oli see ka autode seadistamise osas uudne kogemus, arvestades kõrgete mägede hõredat õhku ja palavust, mis Mehhikos autode ja juhtide jaoks varasemast Rootsi rallist märksa erinev. Ainukese Toyota sõitjana liikus esimestega samavõrdselt Ott Tänak, kelle kaotus katse võitnud hispaanlasele kogunes 15,2 sekundit ja sõitis sellega viienda koha välja.

Kokkuvõttes nägi esiviisik välja järgmine:
D.Sordo

K.Meeke: +9,5

E.Evans: +15,2

S.Loeb: +16,3

O.Tänak: +18,3

Neljandal katsel kaotas oma Fordi üle kontrolli Evans, kes käis kuuenda käiguga läbitud kurvis üle katuse, kaotades katse võitnud Dani Sordole üle kahe ja poole minuti. Üldarvestuses peale Evansi avariid tõusis viiendaks valitsev maailmameister Ogier, jäädes liidrist maha 31,2 sekundiga.

Järgnes lühike linnakatse, mille pikkuseks 1,11km. Punktitabeli liidrit, Neuville´i, tabas temale tavaks saav ”lühikeste katsete ebaõnn”, kui tema Hyundail kadus kütusesurve. Seetõttu kaotas katse võitnud Teemu Suninenile 26,5 sekundit. Enne hommikuste kiiruskatsete korduvläbimist oli seis järgmine:

D.Sordo

K.Meeke: +16,6

S.Loeb: +17,9

O.Tänak: +21,4

S.Ogier: +31,4

A.Mikkelsen: +32,7

J.Latvala: +53,8

T:Suninen: +57,8

T.Neuville: +1.09,7

E.Lappi: +1.22,6

Hoolduspausi ajal katkestas üle katuse käinud Evans, kelle kaardilugeja Barritt  ei tundnud end hästi. Inglasel diagnoositi avariijärgselt peapõrutus. EL Chocolate´i teistkordsel läbimisel sai katsevõidu Sebastien Loeb, kes sellega tõusis absoluutarvestuses teisele kohale, kaotades esikohal sõitvale Sordole 14,9 sekundiga. Antud katse teistkordsel läbimisel tabas ebaõnn soomlaste ridu- nii Esapekka Lappi, kui Teemu Suninen pidid katkestama väljasõidu tõttu.

Kaheksandal kiiruskatsel läks kiiruskatse võit jagamisele Loeb´i ja Tänaku vahel. Peale katse finišit pidi katkestama Toyota teine sõitja Latvala, kelle autol lakkas töötamast generaator. Peale kaht paarisrajal toimund kiiruskatset, pikkusega 4,6 km, mindi ööpausile järgmises seisus:

D.Sordo:

S.Loeb: +7,2

O.Tänak: +11,0

K.Meeke: +25,0

S.Ogier: +30,2

A.Mikkelsen: +31,7

T.Neuville: +2.01,9

P.Tidemand: +5.05,6

G:Greensmith: +8,13,0

P.Heller: +12.33,8

Kuna Mehhiko etapil on alati olnud vähe osalejaid- sel korralgi  oli stardis ainult 29 ekipaaži- olid WRC2  klassis sõitvad ekipaažid end pressinud esikümnesse.

Laupäevaste kiiruskatsete sissejuhatuseks sõideti Guanajuatito-nimeline kiiruskatse, pikkusega 30,97 km. Reedel katkestanud WRC-del kihutavad ja Toyotasid roolivad Lappi, Latvala olid rajal tagasi, samuti Fordil sõitev Suninen. Sel katsel aga paraku lakkas töötamast Ott Tänaku Toyota turbo, ning ”lonkides” katse lõppu, tuli paraku võidusõit katkestada. Katse võitis ja uueks liidriks asus üheksakordne maailmameister Loeb. Laupäevase hommikupooliku juhataski võidusõitu Loeb, kes näitas katse katselt, et niisama nalja ta tegema pole tulnud. Samas ronis üldtabelis tasakesi aga kindlalt ülespoole Ogier, kes sai päeva kolmandal kiiruskatsel ka oma esimese kiiruskatse võidu sel rallil.

Peale hoolduspausi sõidetud Guanajuatito nimelisel korduskatsel aga ralli üldliider Loeb lõhkus esimese vasaku rehvi ja kukkus üldtabelis viiendaks. Samal katsel lõhkus rehvi ka Sordo, kes aga otsustas rehvi katsel mitte vahetada ja kaotas kõigest pool minutit katse võitnud Ogierile. Peale laupäevaõhtuseid katseid oli järjestus:

S.Ogier:

K.Meeke :+35,2

D.Sordo: +42,9

A.Mikkelsen: +1.28,5

S.Loeb: +2.18,4

T.Neuville: +4.44,2

P.Tidemand: + 9.21,8

G.Greensmith:+ 15.03,3

J.Latvala: +15.58,9

P.Heller: +21.37,3

Pühapäeval jäi sõita veel kolm kiiruskatset, kogupikkusega 46 kilomeetrit. Kuna vahed sõitjate vahel suured, ei olnud oodata suuri muutusi. Päeva ”tegijaks” võib nimetada Meeke´i, kes ikka ja jälle suudab oma elu ”huvitavaks” teha. Nimelt põrutas Meeke esimesel katsel end ühes vasakkurvis küljeli, briti õnneks oli aga piisavalt pealtvaatajaid ning nende abiga sai ekipaaž rajale tagasi. Selle vahejuhtumiga aga kaotas ta üldarvestuse teise koha, stabiilselt sõitnud Sordole.

Enne ralli viimast Power Stage´i kiiruskatset, kus antakse kiiremale viiele lisapunkte, oli eelnevad kaks läbitud kiiruskatet võitnud Toyota piloodid- päeva esimese Latvala ja teise Tänak. Kuigi FIA palus meeskondadelt, et Power Stage´l ei korduks nn ”Ogieri” trikk ning autod stardiks katsele hommikul olnud stardijärjestuse järgi, otsustasid meeskonnad sellele palvele mitte vastu tulla. Sellega seoses starditi ja võeti lisakaristuse minuteid vastavalt nii, nagu keegi soovis. Sel korral oli Power stage´i kiireim ja teenis viis lisapunkti Tänak. Ogier´i tulemus tühistati šikaanide lõikamise eest.

Powes Stage 5 punktide saajat:
O.Tänak:

J.Latvala: +1,3

T.Neuville: +1,4

A.Mikkelsen: +2,9

S.Loeb +3.8

Võidusõidu kokkuvõtte parimad:

S.Ogier:

D.Sordo: +1.13,6

K.Meeke: +1.29,2

A.Mikkelsen: +1.48,4

S.Loeb:+ 2.34,6

T.Neuville: + 9.13,0

P.Tidemand: 10.34,7

J.Latvala: + 15.47,1

G.Greensmith: +17.19,3

P.Heller:+ 24.28,1

Järgmine autoralli Maailmameistrivõistluste etapp toimub jälle Euroopas, kui 5.-8. aprillini sõidetakse Korsika asfaldietapp.

Lisainfo: wrc.com

Foto: wrc.com