Üks R-tüüp

Autor: Robert Laanpere
Fotograaf: Marko Randoja


Seekordne autolugu on ühest sportlikust Hondast. Kui suvel oli meie lehel esindatud Volvo S70-R, siis seekord on autoomaniku loos üks teine R-indeksiga auto. Niinimetatud UFO Civic sai esitluse järel üsna palju kajastust- oli ju varem ontlik ja märkamatu Civic pensionäride ja tagasihoidlike perenaiste lemmik, saanud justkui UFO-laevaliku kujunduse. See kõik aga andis sportlikule Type-R- ile väljakutsuvama välimuse, mis jäiga vedrustuse ja pööretemaia mootoriga hoopis paremini kooskõlas. Selle nädala loos kirjutame Kevini Type-R-ist, mis on just seda õiget sportauto värvi ehk erkpunane.

Miks valisid just selle auto?

Tegemist on Civicu sportliku suunitlusega versiooniga – Type-R’ga. Kuna noorest saati on köitnud kõiksugused põnevad ja eelkõige kiired hot-hatchid, oli see siht ammu. Asja võimendas ka see, et väikevennal on kasutusel EP3-kerel Type-R, mis on jätnud kustumatu jälje ka mulle.

Kuidas jõudsid selle autoni?

Autokuulutus jäi silma ammu – asus Tallinnas. Ühel õhtul märkasin seda sõitmas Tartus, saatsin hilisõhtul sõnumi ja tegin kiire tiiru autole – meeldis, kuid hinnaläbirääkimised ebaõnnestusid. Nädalaid hiljem oli endal asja Tallinna ning auto oli senini hingepeal. Murdusin – helistasin ja tõin auto koju.

Kui palju jõudu võiks see auto  anda?

Tegemist on tehaseseades Type-R’ga – vabalthingav kaheliitrine Vtec-iga rida-4 mootor, mis arendab 148kw (193Nm@5600rpm). Sealjuures teeb auto huvitavaks tema kõrge pöördevahemik – piiraja on tehasest 8750rpm.

Kas selle auto ehitamise juures on juhtunud mingeid huvitavaid seiku?

Kuna tegemist on tehasekonditsioonis tänavaautoga, siis on selle auto ehitused olnud üsna minimaalsed. Olen praegu veel ehitamisest suuresti hoidunud ja pigem nautinud auto võlusid.

Kas käid läbi teiste sarnaste auto omanikega?

Kuna igapäevases suhtlusringkonnas juhtub olema veel mõni Type-R omanik, siis saab sageli suheldud. Lisaks on olemas kokkupuude ka autospordiga, kus on need autod väga eeskujulikult esindatud ning seega on info liikumine kiire ning vestlusteemat jagub. Muidugi olen uurinud ka Eesti Honda Klubi foorumit põgusalt, kuid hetkel piirdun seal vaid lugemisega.

Mis on selle varustuses erilist ja millest tunned puudust?

Kui võrdlen eelneva generatsiooni Civic Type-R’ga, siis on tehtud suur samm edasi – multifunktsionaalne rool, veojõukontroll, püsikiirushoidja, kompuuter, vihmasensor, kiimaautomaatik, nupust käivitus jpm. “Taiperrilikest” lisadest võiks välja tuua stardiabi, mis muudab auto piiraja kohapeal kuni 5500rpm, launchides aga laseb autost võtta maksimumi. Lisaks suured pidurid, 18″ tehaseveljed 225/40 R18 rehvidega, Type-R iluvõre (tavamudelil on läbipaistvast plastist) jms. Samas on 2007.a. sõiduauto kohta väga tavapärase mugavusvarustusega auto.

Mis on põnevam juhtum/seiklus mis sul on olnud selle autoga?

Ilmselgelt need esimesed hoogsad testdrived, kiired möödasõidud, uskumatult hea kurviläbivus ja üleüldse – auto kardilik ja ülimalt konkreetne juhitavus.

Mida soovitad jälgida/millega arvestada, kui keegi peaks soovima samasugust autot soetada?

Käigukast – see peab olema vaikne ja konkreetne nii rahulikul sõidul, kui ka kiirel käiguvahetusel. Tähelepanu tasub pöörata kindlasti kere seisukorrale ning Type-R iseloomulike osade olemasolule – stanged, võred, salongidetailid jpm.

Kui samasugune auto tänaval mööda sõidab, kas vaatad järgi?

Loomulikult, tegemist on siiski tänavapildis haruldase autoga. Enamik tavainimesi ilmselt ei suuda vahet originaalversioonil ja Type-R’il  palja silmaga tuvastada, kuid kõrvuti parkides on tegemist siiski täiesti erinevate autodega.

Kas on mõtteid ka järgmise auto suhtes, mida sooviksid ehitama hakata?

Kui jätkata jaapaniusku, siis on soov ära proovida ka Evo X, uus STI, värske Focus RS või sügisel müüki tulev tuliuus Type-R. Kuid siiski – unistused, unistused, unistused!